• Fragt kun 39 DKK
  • Fri levering fra 999 DKK

Hvid quinoapizza

Glutenfri og vegansk pizza

(2 stemmer) Bedøm opskrift

Hvad synes du om denne opskrift?

Klik på stjernerne for at bedømme

Så bliver det simpelthen ikke nemmere at lave din egen pizzadej. 2 grundelementer hvid quinoa og vand. Tilføj krydderier, blend i 50 sekunder til du har en mælkehvid farve, hæld ud på en bageplade og du har pizza. Lykken er ovenikøbet at det smager skønt, er vegansk og glutenfrit. Har du en stærk blender er det bare at komme igang. Denne bund egner sig til alt slags fyld så slå dig endelig løs med alle dine favorit toppings.

Quinoa har et højt indhold af kostfibre og protein, et komplet protein, hvilket betyder at det indeholder alle ni essentielle aminosyrer, som kroppen ikke selv kan producere og derfor skal indtages gennem maden.

Vi bruger de rå quinoafrø, men har du en rest fra dagen før kan du også anvende det. Pynt med dit yndlingsfyld, sæt den i ovnen og du har færdig aftensmad på under 30 minutter med din blender.

Har du en tørkande, kan du nemt og enkelt lave quinoa- eller andet glutenfrit mel på din Vitamix.

Ingredienser

  • 250 ml hvid quinoa rå, men skyllet
  • (har du en rest tilberedt quinoa fra dagen før, kan det også godt anvendes)
  • 250 ml vand
  • 1 tsk. salt
  • 1 tsk. oregano
  • 1 tsk. chili
  • Top bl.a. quinoapizza med tomatsauce og revet ost, friske cherrytomater, spinat og blandet ristede svampe, smuldret fetaost

Fremgangsmåde

  1. Blend alle ingredienser i ca. 30-50 sekunder på hastighed 10 – start stille og roligt og skru styrken op til 10 efter et par sekunder - blendes til massen bliver helt mælkehvid
  2. Smør et stykke bagepapir med olie og fordel den flydende masse i den form, du ønsker
  3. Bunden forbages 10 min ved 230 grader øverst i ovnen
  4. Vend dejen og pynt med lige den slags fyld, du elsker allermest
  5. Bag yderligere 8-12 minutter, eller til fyldet har taget farve