Fri fragt fra 500 kr. til GLS Pakkeshop & Erhverv

Slip sukkertrangen

Har du konstant lyst til søde sager og kan du ikke rigtig blive mæt af en jordbær-banan smoothie? Så se med her, hvor jeg vil præsentere min smoothieopskrift ”Blæret Bundtræk”.

Et ustabilt blodsukker påvirker alt i vores liv, f.eks. vores relationer, evne til at være nærværende, en god forældre eller måske bare at kunne tænke klart. Af samme grund ser jeg stor værdi i at værne om vores blodsukker. F.eks. ved at undgå ’hurtige’ kulhydrater og sukker.

I den forbindelse er det vigtigt, at en frugtjuice har nogenlunde samme effekt på vores blodsukker, som hvis vi spiste direkte af sukkerskålen. Pga. det lave fiberindhold, får det vores blodsukker til at stige gevaldigt, for derefter at hamre direkte i kælderen efterfølgende. Derfor anbefaler jeg at en smoothie skal indeholde 80% grøntsager og 20% frugt. Optimalt går vi hele vejen og drikker 100% grøntsager. Fibre, protein og fedt er alle ingredienser der har en helt enormt blodsukkerstabiliserende effekt. I den her opskrift giver jeg den gas med alt det der virker. Denne skønne opskrift indeholder et væld af byggesten, der med sikkerhed giver dig et blæret bundtræk, i rigtig lang tid! Jeg spiser den ofte med ske og tilføjer hjemmelavet müsli på toppen.

Vil du gerne vide mere om den grønne livsstil kan du læse mere her:

Du kan også læse hele min dybdegående artikel om hvordan du slipper sukkertrangen her:

Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev

Den korteste vej til et overlegent energioverskud