Kanon kundeservice - 120 dages returret - fri fragt over 500 kr. til GLS Pakkeshop & Erhverv

Tema

Smoothies der mætter

Smoothies der mætter

Jeg bliver tit spurgt om juice og smoothies kan erstatte et måltid? Og generelt vil jeg aldrig anbefale at erstatte et hovedmåltid med juice. Primært pga. den reducerede mængde fibre. Friskpresset juice er til gengæld et fantastisk dejligt og sundt mellemmåltid. Og om hvorvidt en smoothie kan erstatte et hovedmåltid, ja så kommer det jo rigtig meget an på hvilke ingredienser man vælger at proppe ned i blenderen, samt hvem der drikker dem. Vi er jo alle forskellige.

Men er du typen, der ikke rigtigt kan blive mæt af en smoothie, vil jeg i denne artikel komme med forslag til, hvad du kan gøre for at øge mæthedsgraden i dine smoothies markant.

Mangler du en blender, der kan blende alt? Læs mere om Vitamix Ascent A3500i her.

1: Gå efter grøntsagerne

Det absolut første skridt er at holde igen med søde frugter og tilsat sukker, honning etc.
Et højt sukkerindhold vil nemlig først opleves som det skønneste energi-kick, for kort tid efter at hamre din energi og dit blodsukker helt i kælderen. Sæt derfor dine penge på grøntsager og bær, og brug kun frugt i mindre mængder.

2: Protein på en ny måde

Tilsæt gerne en god proteinkilde som f.eks. mandler, kogte kikærter eller quinoa i din smoothie.
Du kan sågar også tilsætte et par æg. Kogte eller rå. Er du bange for rå æg, så køb de pasteuriserede. En anden mulighed er at tilsætte proteinpulver af høj kvalitet. F.eks. Planforce som jeg selv bruger. Protein øger forbrændingen og holder os ligeledes mætte i længere tid.

Læs mere

Relaterede artikler

Relaterede opskrifter