Fri fragt over 500 kr. til GLS Pakkeshop & Erhverv

TEMA

Juice og smoothies til dig der træner...

Der er ikke nogen energidrik, som kan hamle op med naturens fornemmeste raketbrændstof, og da slet ikke de blå, kunstige og syntetiske af slagsen.
Friskpresset juice og smoothie er at foretrække og intet mindre end genialt i forbindelse med træning.

Generelt har jeg et meget afslappet forhold til energitilførsel under træning. Personligt mener jeg, at det har taget en gal drejning. Vi lever i en meget energi- og proteinfokuseret verden. Folk kan jo nærmest ikke tage en tur i fitnesscenteret uden at skulle fylde sig med kunstige protein- og sportsdrikke. Jeg vil selvfølgelig drikke vand under mit træningspas, men faktisk er det først efter 60 minutter, at energitilførsel giver mening. Medmindre vi ønsker at tage på i vægt, men det er jo sjældent derfor, vi kommer i fitnesscentret.

Før træning

Før træning er det selvfølgelig en god idè at have sine depoter fyldt op ved at spise en sund og varieret kost.

Men der er også en meget interessant undersøgelse, som peger på, at der er mulighed for at gøre anstrengelserne mindre anstrengende. Undersøgelsen fra Exeter University i England viser, at man kan løbe 16 % længere på rødbedejuice. Rødbeder øger nemlig vores iltoptagelse og med den øgede mængde ilt til musklerne, kan de arbejde længere og hurtigere. Deltagerne i undersøgelsen fik hver en halv liter ren rødbedejuice om dagen i seks dage i træk, før de gennemgik en række fysiske test. Jeg anbefaler at drikke juicen 1 – 1 ½ time før træningen.

JEG HAR LAVET HELE 6 OPSKRIFTER! - FÅ 3 DIREKTE I DIN INDBAKKE KLIK HER: eller prøv de første 3 her på siden. 

Er du allerede tilmeldt mit nyhedsbrev skal du stadig tilmelde dig for at få opskrifterne direkte i din indbakke. Men bare rolig jeg begynder ikke at sende dobbelt så mange nyhedsbreve.

Læs mere

Relaterede artikler og film

Relaterede opskrifter

Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev

Den korteste vej til et overlegent energioverskud