Fri fragt fra 500 kr. til GLS Pakkeshop & Erhverv

Omelet med blomkål og persille
Glutenfri omelet opskrift med blomkål og persille

(64 stemmer)

Omelet er nem og lækker hverdagsmad, når det skal gå lidt stærkt.
Har du lidt madrester fra dagen før, er dette en gylden mulighed, for at få dem brugt. Og mens omeletten står og steger færdig, kan du jo passende pakke tasken, tømme opvaskemaskinen eller sågar lave en lækker friskpresset juice eller smoothie. Både juice, smoothies og denne omelet er raketbrændstof, når det er allerbedst


Find flere opskrifter du kan lave på din Vitamix i min bog ”PowerBlending” – Verdens hurtigste fastfood.

Portioner: 2-3 personer
Tilberedningstid: 10-15 minutter

Ingredienser

  • 120 gram blomkål
  • 1 håndfuld persille
  • 1 tsk bouillon (gerne af mærket herbamare)
  • 1 knivspids peber
  • 4 æg

Fremgangsmåde

  • Start med give æg, peber og bouillon en hurtig blendertur. Stop maskinen og tilsæt blomkål og persille og blend ved laveste hastighed - så de ikke bliver blendet til en smoothie.
  • Brug tamperen til at presse ingredienserne ned i kniven.
  • Opvarm kokosolie eller smør i en pande og hæld æggemassen ud i panden.
  • Steg ved middelvarme i 10-15 minutter. Er man til det, kan omeletten serveres med revet parmesan.
Denne opskrift er glutenfri.

Tilmeld dig vores populære nyhedsbrev

Den korteste vej til et overlegent energioverskud